Details

Workshops
This event has been approved by the Early Learning and Child Care Board for 2.00 professional development training hours.
Register for this event now
  • Payment Policy
    The ECDA's payment policy for all Professional Development is that fees must be paid prior to attending*. The final date to make your payment is one week prior to the start date of the event, unless otherwise communicated (i.e. council or board run centres for cheque approval/signature, would be the exceptions). If payment is not received, before the event payment deadline, you will not be permitted to attend.

    In the past, exceptions have been made by the ECDA, but with our growing membership, it has become increasingly difficult to manage. We thank you for your understanding and your commitment to your ongoing Professional Development. The ECDA.

    *If you are mailing a cheque, please be aware you should allow a few days ahead of the deadline for it to be received by the ECDA office.
  • Media Disclaimer
    The Early Childhood Development Association (ECDA) reserves the right to use any photograph/video taken at any event sponsored by the ECDA, without the expressed written permission of those included within the photograph/video. The ECDA may use the photograph/video in publications or other media material produced, used or contracted by the ECDA. Any person desiring not to have their photo taken or distributed must contact the ECDA in writing requesting that his/her image not be distributed.
  • Refund Policy
    Please be aware that to receive a full refund of your registration fees, notice must be provided to the ECDA, via email, 2 weeks prior to the start date of the event. Beyond that, to receive a 50% refund of fees for a cancelled registration, appropriate documentation ie, doctor's certificate or such must be provided.
Event Details

Comprendre le traitement sensoriel et créer des classes “sensoriellement intelligentes” : soutenir la régulation, la résilience et la connexion chez les je

Cet atelier offre une exploration approfondie du traitement sensoriel chez les tout-petits et les enfants d’âge préscolaire, ainsi que des moyens concrets de transformer les environnements éducatifs pour mieux répondre à leurs besoins. À travers des exemples pratiques, des mises en situation et des discussions interactives, les participants participants apprendront à identifier les difficultés qui apparaissent en classe (comportements perçus comme difficiles) et à les comprendre à travers un prisme sensoriel.

L’atelier présente ensuite des stratégies efficaces pour adapter les routines, les transitions et les espaces scolaires afin de soutenir la régulation, la résilience et la connexion. Les éducateurs repartiront avec des outils concrets pour intervenir avec empathie et créer des environnements inclusifs favorisant le bien-être et la participation de tous.

 

Bengisu Gonul est ergothérapeute et fondatrice de Your Nextdoor OT. Titulaire d’une maîtrise en ergothérapie de l’Université McGill, elle a travaillé auprès d’enfants et de familles dans divers milieux : école, centres de la petite enfance, domiciles et programmes communautaires.

Sa pratique s’appuie sur des approches respectueuses de la neurodiversité et centrées sur la famille, avec un accent sur le traitement sensoriel, la régulation et la participation authentique. Passionnée par la création de classes inclusives et « sensoriellement intelligentes », elle met son expertise au service du bien-être, de la résilience et de l’apprentissage des jeunes enfants.